Netjes, maar niet goed |
Nieuwe plaats
Deze keer wordt wel eerst getest onder belasting. Dat betekent niets meer dan het aansluiten van een toestel dat stroom verbruikt. Dan wordt de spanningsomvormer belast en dat veroorzaakt nu de storing.Zo wordt de nieuwe plek bepaald en dat is net rechts van de stuurkolom, waar plaats beschikbaar is voor een viertal knoppen. Dat is in mijn T4 een lege plek. Aangezien ik de 12V voeding niet gebruik en de plaats vrijkomt, monteer ik hier een spanningsmeter voor de startaccu.
Omdat de 12V stroomtoevoer nu naar twee punten moet gaan, maak ik een gesplitste kabel.
De splitter en de gemonteerde voltmeter |
Close up van de splitter. |
Achter het afdekplaatje rechts van het stuur zitten nog wat spijlen. Ik veronderstel dat die bedoeld zijn om knoppen in te klikken, maar dat hoeft hier niet. Aan de linkerkant zaag ik er een spijl tussenuit, zodat de usb-voeding erin past.
Met een houtboor wordt een gepast gat gemaakt in de afdekplaat en daar past de nieuwe component prima in.
Het eindresultaat mag er zijn.
Verdere plannen hiermee
Het is hiermee nog niet af. De voeding komt van wat vroeger de aansteker was. Die loopt niet over het contact, dus de spanningsmeter en usb-voeding zijn continu in bedrijf. Op zich is dat niet zo erg, maar de auto staat op straat geparkeerd en de lichtjes kunnen (ongewenste) aandacht trekken.Aangezien ik de radio via de huishoudaccu wil voeden, zal ik dat wellicht ook voor die andere componenten doen. Dan kan ik er nog een schakelaar tussen zetten. In het dashboard is duidelijk nog plaats genoeg hiervoor.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten